Konkurencyjnośc |
Analizując doświadczenia z innych krajów i przykłady z naszego rynku myjnie innej kategorii niż myjnie bezdotykowe nie stanowią dla myjni bezdotykowych poważnej konkurencji.
Poza czynnikami ekonomicznymi, jakością i szybkością wykonania usługi myjnie innych kategorii stanowią ofertę dla klienta o zupełnie innym profilu. Najlepszym tego przykładem jest obecność myjni bezdotykowych na niektórych stacjach benzynowych gdzie znajdują się także myjnie portalowe. Obecność tych dwóch typów myjni w jednym miejscu nie koliduje w uzyskiwaniu przez nie zamierzonych przychodów. Podobnie sytuacja wygląda przy obecności w jednym miejscu myjni ręcznej i bezdotykowej. Myjnie bezdotykowe nie stanowią konkurencji dla myjni ręcznych znajdujących się na parkingach niektórych marketów. Profil klienta korzystającego z myjni ręcznej i myjni bezdotykowej jest zupełnie inny. Cena za usługę mycia na myjni bezdotykowej to zaledwie 8-10zł (lecz trzeba ją wykonać własnoręcznie), na myjni ręcznej to średnio 30 - 40zł. Bogatszy klient wybierze usługę myjni ręcznej (gdzie to pracownik myjni myje pojazd), jeżeli takowa znajduje się na terenie obiektu. W tym czasie klient będzie mógł spokojnie wypić dobrą kawę i poczytać gazetę. Myjnia ręczna, która znajduje się na terenie danego obiektu nie straci swoich klientów, gdyż usługa ta skierowana jest do zupełnie odrębnej grupy docelowej.
Zalety: - Myjnia bezdotykowa przyciąga dodatkowych klientów na tereny obiektu, na którym się znajduje. Generuje dodatkowych klientów, którzy skorzystają z oferty danej stacji benzynowej/marketu/centrum handlowego.
|